lunes, 9 de julio de 2012

COLLSEROLA: UNA RUTA PER ENTRENAR FONS I DESNIVELL

Aquest cap de setmana m'he escapat un moment per entrenar una mica de fons i desnivell de cara a la Matagalls-Montserrat de setembre. I per si us pot servir, us comento la ruta, conscient que a tots aquells que feu curses de muntanya us resultarà familiar, perquè una bona part dels camins que us comento segueixen el recorregut de la cursa de Collserola del CEC. Comecem al Metro L3 parada Zona Universitária. Passem pel Parc de Cervantes, Hospital de Sant Joan de Deu i després de creuar la Ronda de Dalt ens fiquem en el barri de Finestrelles d'Esplugues del Llobregat. A partir d'aquí, pujada fins la Font de la Mandra,on sempre trobareu gent omplint garrafes, i que és el punt d'arribada o de sortida d'una de les rutes de la Carretera de les Aigües. Des de la Font de la mandra pujada ben dreta fins a Sant Pere Martir. Des d'un dels punts més alts de Collserola, on està situada una Torre de guaita es baixa cap al Turó de Cors. Podeu parar un moment a veure la creu dedicada a Santa María de Collserola, amagada darrera el Turó. Del Turó de Cors continuem per corriols estrets -ull amb les bicis que baixen cagant llets" arribem a Vallvidrera poble, passant per davant de can Trampas - no cal parar a esmorzar, si es vol continuar-, escales amunt fins el camí de la Budallera, indret des de el que podreu veure tres comarques. Camí de Budallera arribareu a la Torre de Telecomunicacions, que al vorejar-la, us permetrà baixar pel camí de Can Totxo i Can Tano. Camí abaix, deixareu a l'esquerra la Font de la Salamandra que molt probablement estigui seca. Més endavant arribareu a la carretera de la Rabassada que hareu de creuar per entrar en la Reserva Natural de la Font Groga, on aviat trobareu l'indret de Vista Rica, ben concorreguda. Poc després per corriols frondosos passareu per la Font de Can Ribas, seca i molt mal cuidada. A partir d'aquí podeu baixar directament a Sant Medir o bé fer una petita volta pels corriols molt afectats per les darreres nevades i caigudes d'abres. Fins anar a parar a la cruïlla dels camins de Can Borell, sant Cugat i del corriol de Valldaura. Sigui quina sigui l'opció que preneu, després de veure aigüa a la font de Sant Medir, haureu d'anar a buscar la pujada al Portell de Valldaura per tornar a entrar a la comarca del Barcelonés. I d'aquí seguint la pista de baixada fins arribar a Llars Mundet i estació de Metro L3. Obviament, hi ha moltes variants, però aquesta us garanteix una bona preparació de fons i desnivell. I sempre podreu dir que heu recorregut tres comarques. Que us vagi de gust.

El bloc del Coscu

Visita el meu nou bloc. https://elblocdelcoscu.cat