domingo, 5 de febrero de 2012

LA MITJA DE GRANOLLERS 2012

És una cita anual a la que no es pot faltar. La gent de Granollers, Llerona, Corró d'Avall, Les Franqueses i la Garriga han fet seva la mitja marató i això es nota.

Normalmente fa fresqueta, però avui la natura s'ha passat. Sobretot perquè en canviar el sistema de sortida i fer-ho a diferents horaris en funció del temps teòrics dels corredors, ens ha tocat esperar una mica més del que es habitual. De fet, ja havia passat factura, perquè de sis amics que anavem, hem tingut 4 baixes i al final hem quedat només dos, la meva companya i un servidor.

Com tots els anys, en arribar anem a veure al Pep Salsetes que aquest any celebra els 25 anys del seu brou, que prepara per que els corredors prenguin al final de la cursa. Alguns anys sobra, però enguany ha fet curt. En Pep prepara uns àpats pels voluntaris que colaboren en el brou. Avui la coca, les butifarra, i la txocolata anava acompanyat de cava per celebrar els 25 anys. Ens ha ofert, però no es molt recomanable abans de còrrer 21 km.

Tenia dubtes de com respondria el meu cos al fred i al final s'ha confirmat que amb baixes temperatures es corre millor. Clar que potser la clau ha estat la relaciód que he fet a la línia de sortida. Al meu costat estava un corredor veterà, de 60 anys. En Joan Costa té unes marques espectaculars, tals com 1h, 15' a la mitja. Total que ens hem posat a xerrar i li he demanat si em podia marcar el ritme. Ho ha fet, amb una regularitat espectacular. I crec que aquesta ha estat la clau de que hagi aconseguit baixar el meu millor temps que havia fet l'any passat a Sitges. Al final he fet 1h 27' 43" amb el parcials de 5 km molt regulars i els millors els darrers.

Com sempre, la gent ha animat molt, especialment en els darrers kms i això ajuda molt.

Total que ens ho hem passat molt bé, he apretat, però no m'he sentit al límit en cap moment i crec que la clau ha estat l'ajuda de'n Joan Costa, el veterà de 60 que corre com un relotge suís.

Ara a descansar dos dies i a continuar preparant la mitja de Barcelona i la Marató de Barcelona de finals de març.

El bloc del Coscu

Visita el meu nou bloc. https://elblocdelcoscu.cat